@article { author = {Amisama, R. and Deiyeji, A.}, title = {Survey the Relationship Marketing and production of Cotton of Golestan province}, journal = {Iranian Journal of Cotton Researches}, volume = {2}, number = {2}, pages = {27-41}, year = {2014}, publisher = {Cotton Research Institute of Iran}, issn = {2345-5306}, eissn = {}, doi = {10.22092/ijcr.2015.102022}, abstract = {Within the domain of agricultural enterprises the high potentials of Cotton in Iranian domestic economy, hence, in foreign trades, the effective internal and external marketing system has a vital role in economic growth and sustainability of producer firms. This research is of cross-sectional type, on-field and applied one, which investigates and follows the marketing and exporting of cotton in Golestan province of Iran. Stratified and weighted mutli-staged clustered and random sampling method was applied. Size of sample was identified by applying Cochran formula, where sum 126 farm firms, were selected. Using one-way analyses of variance, calculating regression coefficient, the research hypotheses and questions were tested, answered and analyzed by utilizing SPSS.17 software. The results show, positive significant relation between orchards' income levels and their marketing skill levels. Inverse significant relation between their marketing margin levels and their marketing skills, while the relation between their income levels and marketing margin were not significant at 95% confidence interval.}, keywords = {cotton,Marketing,Marketing Margins,Marketing Skills,Production}, title_fa = {بررسی رابطه شاخص‌های تولید‏، بازاریابی و فروش در صنعت پنبه استان گلستان}, abstract_fa = {در زمینه فعالیت‌های کشاورزی، از جمله پتانسیل‌های خوب تولیدی کشور پنبه بوده و در این تولید، یک سیستم کارآمد بازاریابی، بمانند یک جزء کلیدی در بالندگی، رشد و پایداری بنگاه‌های تولیدکننده پنبه می‌باشد. این تحقیق از نوع مقطعی بوده، و به صورت میدانی به‌منظور بررسی رابطه شاخص‌های تولید، بازاریابی و فروش در صنعت پنبه استان گلستان انجام شده است. نمونه‌گیری ابتدا به روش چند ‌مرحله‌ای طبقه­ای‌ وزنی و سپس از نوع تصادفی خوشه‌ای است. جهت تعیین حجم نمونه آماری از فرمول کوکران استفاده شد که در نهایت 126 تولیدکننده پنبه انتخاب شدند. فرضیه‌های تحقیق با استفاده از تحلیل واریانس یک طرفه، محاسبه ضریب رگرسیون در قالب آزمون‎های آماری تکمیلی، جهت پاسخگویی به سؤالات تحقیق و با استفاده از نرم‌افزار SPSS.17 مورد آزمون و تحلیل قرار گرفتند. در مجموع میانگین مهارت‌های بازاریابی برای کل تولیدکنندگان در این پژوهش ضعیف، و میانگین دانش بازاریابی آنها خوب ارزیابی شده است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد رابطه مثبت و معنی داری بین سطوح درآمدی تولیدکنندگان و مهارت‌های بازاریابی آنها وجود دارد. همچنین بین سطوح حاشیه‌های بازاریابی بهره برداران و مهارت‌های بازاریابی آنها رابطه معکوس و معنی‌داری وجود دارد، در حالی‌که رابطه بین درآمد و حاشیه بازاریابی بهره‌برداران با دانش بازاریابی آن‌ها در سطح اطمینان 95 % معنی‎دار نبوده است.}, keywords_fa = {بازاریابی,پنبه,تولید,حاشیه بازاریابی,مهارت بازاریابی}, url = {https://jcri.areeo.ac.ir/article_102022.html}, eprint = {https://jcri.areeo.ac.ir/article_102022_e14f19c2874104912f7fa3fa89ad25be.pdf} }