%0 Journal Article %T بررسی رابطه شاخص‌های تولید‏، بازاریابی و فروش در صنعت پنبه استان گلستان %J پژوهش های پنبه ایران %I موسسه تحقیقات پنبه کشور %Z 2345-5306 %A آمی سما, رسول %A دیه جی, احمد %D 2014 %\ 10/23/2014 %V 2 %N 2 %P 27-41 %! بررسی رابطه شاخص‌های تولید‏، بازاریابی و فروش در صنعت پنبه استان گلستان %K بازاریابی %K پنبه %K تولید %K حاشیه بازاریابی %K مهارت بازاریابی %R 10.22092/ijcr.2015.102022 %X در زمینه فعالیت‌های کشاورزی، از جمله پتانسیل‌های خوب تولیدی کشور پنبه بوده و در این تولید، یک سیستم کارآمد بازاریابی، بمانند یک جزء کلیدی در بالندگی، رشد و پایداری بنگاه‌های تولیدکننده پنبه می‌باشد. این تحقیق از نوع مقطعی بوده، و به صورت میدانی به‌منظور بررسی رابطه شاخص‌های تولید، بازاریابی و فروش در صنعت پنبه استان گلستان انجام شده است. نمونه‌گیری ابتدا به روش چند ‌مرحله‌ای طبقه­ای‌ وزنی و سپس از نوع تصادفی خوشه‌ای است. جهت تعیین حجم نمونه آماری از فرمول کوکران استفاده شد که در نهایت 126 تولیدکننده پنبه انتخاب شدند. فرضیه‌های تحقیق با استفاده از تحلیل واریانس یک طرفه، محاسبه ضریب رگرسیون در قالب آزمون‎های آماری تکمیلی، جهت پاسخگویی به سؤالات تحقیق و با استفاده از نرم‌افزار SPSS.17 مورد آزمون و تحلیل قرار گرفتند. در مجموع میانگین مهارت‌های بازاریابی برای کل تولیدکنندگان در این پژوهش ضعیف، و میانگین دانش بازاریابی آنها خوب ارزیابی شده است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد رابطه مثبت و معنی داری بین سطوح درآمدی تولیدکنندگان و مهارت‌های بازاریابی آنها وجود دارد. همچنین بین سطوح حاشیه‌های بازاریابی بهره برداران و مهارت‌های بازاریابی آنها رابطه معکوس و معنی‌داری وجود دارد، در حالی‌که رابطه بین درآمد و حاشیه بازاریابی بهره‌برداران با دانش بازاریابی آن‌ها در سطح اطمینان 95 % معنی‎دار نبوده است. %U https://jcri.areeo.ac.ir/article_102022_e14f19c2874104912f7fa3fa89ad25be.pdf